محکومیت مرد ایرانی گروگانگیر در آلمان


23.12.05 -
WDR

دادگاه ایالتی نوردراین وفست فالن در شهر هاگن، امروز 23.12.05 با صدور حکمی اعلام کرد که یک مرد50  ساله ایرانی پناهجو که در 12 آپریل  2005 اقدام به گرونگانگیری چهار بچه  مدرسه ای 11 تا 16 ساله کرده بود، یک بیمار روانی بوده و باید به بیمارستان روانی منتقل شود.
جزئیات بیشتری در این مورد منتشر نشده است.
منابع:

- www.wdr.de
- www.iran-now.de

توضیح انتگراسیون: این مرد ایرانی از سال 1990 متقاضی پناهندگی  در آلمان بوده و  درخواست پناهندگی وی رد شده بود. وی از جمله حدود 000 200 هزار خارجی در آلمان می باشد که اقامت نوع " دولدونگ" دارند.  خانواده این این دسته ازافراد امکان پیوستن قانونی به آنها را ندارند. به این دسته از افراد اجازه کارداده نمی شود ودر شرایط زیستی بسیار خراب وغیر انسانی زندگی میکنند. شدت فشارهای روحی وبیخبری از آینده موجب می شود تا بسیاری از این افراد دچار انواع  بیماریهای  روحی- روانی شوند وزیر این فشارها دست به کارها و اقداماتی بزنند که موجب آسیب رسیدن به خودشان و دیگران می شود.
آنچه که جای تآسف دارد این است که در کنار این خبر هیچ کجا به دلایل وریشه های کاری که این مرد به آن دست زد اشاره ای نمی شود. در هیچ کجا از شرایط غیر انسانی که وی بیش از 14 سال با آن درگیر بوده سخنی گفته نمی شود.
عمل گرونگانگیری یا ایجاد خشونت و آسیب رسانی به خود ود یگران از نظر ما قویا محکوم است. ما آنچه که باعث آذار روحی برای این کودکان و خانواده آنان شده را ضربه ای روحی میدانیم که برای مدت های طولانی کابوس آن، آنان را رها نخواهد کرد. اما با همان درجه ازشدت،  وضع و شرایط  غیر انسانی زندگی  پناهجویان در آلمان را محکوم کرده و معتقدیم تا زمانی که قوانین و سیاستهائی که زمینه ساز این اعمال هستند برطرف نشوند، نمی توان از تکرار چنین حوادث ویا یا  حوادث فاجعه بار تر از آن جلوگیری کرد.

 

 http://www.if-id.de/files/de/Asyl/Asyl_hostage_Ennepetal.php

HOME